پیام خود را بنویسید

اخبار : همایش توجیهی ویژه دانشجویان ورودی های مهر و بهمن ۱۳۹۹ در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/2/31 | 

به گزارش مفدا گلستان، دومین روز از همایش توجیهی دانشجویان ویژه دانشجویان ورودی مهر و بهمن ۱۳۹۹ در دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور دکتر صادقعلی عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام آیتی فر معاون فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکترصداقت معاونت فنی مرکز بهداشت و جمعی دیگر از مسئولین، امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل سالن ورزشی امید دانشگاه برگزار شد.

در این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام آیتی فر معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری، ضمن خیر مقدم گویی به دانشجویان ورودی های سال تحصیلی ۱۴۰۰ در این مراسم، مطالبی را پیرامون علم آموزی و جایگاه علم و دانش در بین دانشجویان بیان کرد و افزود دانشجو باید در حیطه دانش اندوزی به جایگاه و مرتبه ای برسد که بتواند مشکلات مربوط به خدمات دهی پزشکی، بهداشتی و درمانی را مرتفع سازد. وی گفت : دو گروه از انسان ها در نزد خداوند دارای ارزش و اعتبار ویژه ای هستند. گروه اول کسانی هستند که اهل علم و گروه دوم کسانی هستند که اهل عمل و ایمانند. وی افزود طبیعتا علم تا جایی دارای ارزش خواهد بود که ماهیت معنوی خود را حفظ کرده باشد. در واقع معنویت حلقه اصلی علم و دانش است و اگر علم در این راستا قرار گیرد حس اعتماد به نفس، خودباوری و اتکا افزایش می یابد.

دکترصداقت معاون فنی مرکز بهداشت نیز در این همایش به مناسبت هفته ملی جمعیت، مطالبی را پیرامون افزایش جمعیت، فرزند آوری و خانواده مطرح کرد. این مراسم با پخش کلیپی پیرامون معرفی قسمتهای مختلف معاونت های فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و تحقیقات و فناوری دانشگاه و فعالیت هر قسمت و برگزاری مسابقه ویژه دانشجویان دختر و پسر ادامه یافت.

گفتنی است همچنین در این مراسم، گروه سرود آداک از کانون سرود و موسیقی دانشگاه با اجرای چند برنامه به هنرنمایی پرداختند.

لازم به ذکر است در ادامه این همایش، کارگاه پوشش حرفه ای با حضور سرکار خانم مهناز مدانلو برگزار گردید. در این کارگاه مطالبی در خصوص مهارت های زندگی با نگرش هایی چون قرن اطلاعات و مهارتها، خانواده ها و مهارت ها، آسیب های اجتماعی و پیشگیری، دانشجو و آسیب های اجتماعی و...مطرح گردید.

ضمنا در پایان این همایش، جمعی از مسئولین و دانشجویان حاضر در مراسم، از غرفه های کانون های فرهنگی، انجمن های علمی دانشگاه، تشکل های دانشجویی، تربیت بدنی و مشاوره، هلال احمر، نشریات دانشجویی  که در فضای باز سالن ورزشی امید دانشگاه تعبیه شده بود بازدید کردند و مسئولین هر یک از غرفه ها توضیحاتی را پیرامون فعالیت های کانون ها و انجمن های مذکور ارایه دادند. این مراسم با اجرای برنامه طنز در قالب استند آپ کمدی پایان یافت.

شایان ذکر است اولین روز از همایش توجیهی دانشجویان جدیدالورود نیز روز گذشته ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ویژه دانشجویان ورودی های مهر و بهمن ۱۴۰۰ در سالن امید دانشگاه برگزار شد.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 225 بار   |   دفعات چاپ: 46 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت فرهنگی و دانشجویی می باشد.