پیام خود را بنویسید

اخبار : مراسم یادواره شهدای سلامت استان برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/6/30 | 

 به گزارش مفدا، مراسم یادواره شهدای سلامت استان با حضور سردار ملک شاهکوهی فرمانده محترم سپاه استان گلستان ، دکتر گلفیروزی ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، دکتر صادقعلی عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، حجت الاسلام حسینی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از کارکنان دانشگاه و خانواده های شهدای مدافع سلامت روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ الی ۱۲ در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد .

در این مراسم دکتر گلفیروزی ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آرزوی قبولی عزاداری های عزاداران سیدالشهدا به مناسبت واپسین روزهای ماه صفر و روز اربعین حسینی، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای سلامت را گرامی داشت و ضمن خیر مقدم به حضور مدعوین در این مراسم، در ابتدای سخنانش پیرو منویات و سخنان مقام معظم رهبری مطالبی را پیرامون مقوله جهاد تبیین بیان کرد و گفت : در این راستا در طی شیوع ویروس کرونا کادر درمان و سلامت استان به تمامی فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش گذاشتند چرا که با فعالیت خود جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند و توانستند از این بحران عبور کنند. دکتر گل فیروزی همچنین از فعالیت‌های فعالان در حوزه سلامت و درمان خصوصاً در حیطه واکسیناسیون تقدیر و تشکر ویژه کرد .

همچنین سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان هم در سخنانش یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس شهدای انقلاب اسلامی و شهدای سلامت را گرامی داشت و تقارن شروع سال تحصیلی جدید برای دانشگاهیان و آغاز هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفته و این تقارن را شروع و نقطه عطفی در خصوص پیروی از منویات و سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین دانست. سردار ملک شاهکویی به تشریح گوشه هایی از فعالیت های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت در دوران جنگ تحمیلی محدودیت‌هایی برای رزمندگان از سوی حضرت امام خمینی رحمه الله در نظر گرفته شده بود که اگر چنین نمی بود قطعاً ایران در این جنگ به پیروزی می رسید خاطر نشان کرد تلاشها و جانفشانی های رزمندگان در آن دوران مسئله‌ای نیست که در تاریخ و توصیفات آن بگنجد. درحقیقت باید این مساله را در نظر گرفت که در آن دوران ما از چه امکانات نظامی برخوردار بودیم . ما چه داشتیم و طرف مقابل عراق و صدام چه قدرتی داشت و از طرف چه کسانی مورد پشتیبانی قرار می‌گرفت ولی ورق چنان رقم خورد که ما توانستیم با افتخار نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنیم و با افتخار فراوان تر این پیروزی و دفاع مقدس و معنوی را به نفع خود تمام کرده و تاریخ به ثبت برساند. مراسم یادواره شهدای سلامت دانشگاه با مداحی و نوحه سرایی مداح و ذاکر اهل بیت حاج علی شریفی حال و هوای معنوی به خود گرفت.

در ادامه مراسم یادواره شهدا ، شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در محل گلزار شهدا و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه به مقام شامخ شهدای بزرگوار ادای احترام کردند و با قرائت فاتحه یاد و خاطره آن را گرامی داشتند و همچنین از نمایشگاهی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده بود دیدار کردند .

در پایان این مراسم خانواده های معزز شهدای سلامت استان با اهدای هدایا و لوح یادبود مورد احترام و تکریم قرار گرفتند و از مدعوین حاضر در این مراسم پذیرایی به عمل آمد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 307 بار   |   دفعات چاپ: 53 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت فرهنگی و دانشجویی می باشد.