پیام خود را بنویسید

اخبار : پیام تبریک معاون فرهنگی ودنشجویی دانشگاه به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم

 | تاریخ ارسال: 1403/4/4 | 
 

دکتر صادقعلی عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام تبریکی را به مناسبت عید غدیر خم صادر کرد متن پیام بدین شرح است
 

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

روز غدیر خم برترین عیدهای امّت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد؛ آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و رهبر) امّتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن دین را تکمیل و نعمت را بر امّتم تمام کرد و اسلام را بعنوان دین برای آنان پسندید. (امالی صدوق: ۱۲۵)

«الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‌ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً »

الحمدلله الذی جعلنا من‌المتمسکین بولایت امیرالمومنین علی ‌بن ‌ابی‌طالب علیه‌السلام.

غدیر تجلی اراده خداوند و نقطه عطفی در تاریخ بشریت است . واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوّت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.
عید غدیر، عید کمال دین و اتمام نعمت در سایه ادامه خط رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) در شکل و قالب امامت و ولایت علی(ع) می باشد. این عید بزرگ 
بهانه ای برای تجدید میثاق با ولایت است. غدیرخم، نقطه عطف ژرف‌اندیشی پیامبر خاتم (ص) برای قوام جامعه نوپا و نهال دیانتی بود که جامعه مسلمان آن روز را دعوت به عقلانیت، اعتدال و پویایی کرد. روز غدیر، راه رسیدن به سعادت و تکمیل دین و چگونه زیستن را معنا داد.

اینجانب، فرارسیدن عید الله اکبر، عید بزرگ امامت و ولایت علوی، عید سعید غدیر خم و روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر بندگان را به محضر آقا امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عاشقان ولایت و امامت به ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان گرامی تبریک عرض نموده و از درگاه خدواند متعال مسألت دارم به یمن این عید بزرگ، همه ما را از نعمت هدایت و سعادت رستگاری دو جهان برخوردار فرماید و ما را از پیروان راستین صراط مستقیم خود که به وسیله پیامبران و اولیاء بر حق روشن و آشکار گردیده؛ قرار دهد.

دکتر صادقعلی عظیمی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 134 بار   |   دفعات چاپ: 45 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت فرهنگی و دانشجویی می باشد.